Visie op leerlingenbegeleiding
Bij Brede Basisschool De Kleurdoos omarmen we een inclusieve visie op zorg die diep geworteld is in onze kernwaarden: verbinding, verantwoordelijkheid en verbeelding.
Ons zorgbeleid streeft ernaar om elk kind te ondersteunen en te begeleiden op zijn of haar unieke leerreis. We geloven sterk in zelfregulerend leren, waarbij we onze leerlingen aanmoedigen om hun eigen leerproces te sturen en te beheren. We geloven dat kinderen het potentieel hebben om zelf richting te geven aan hun ontwikkeling en welzijn. Door hen de nodige vaardigheden en methodes aan te leren, helpen we hen om zelfstandig te worden en te groeien in hun ontwikkeling.
Verbinding vormt de kern van ons zorgbeleid. We streven naar een inclusieve en ondersteunende gemeenschap waarin elk individu zich gehoord, gezien en gewaardeerd voelt. Door een cultuur van verbinding te cultiveren, creëren we een veilige ruimte waarin kinderen kunnen groeien en samenwerken aan hun welzijn.
Verantwoordelijkheid is een essentieel aspect van ons zorgbeleid. We erkennen dat het nemen van verantwoordelijkheid voor onze acties en beslissingen cruciaal is voor persoonlijke groei en gemeenschapsopbouw. Door iedereen die betrokken is bij de ontwikkeling van de leerlingen aan te moedigen om verantwoordelijkheid te nemen bevorderen we een cultuur van zelfbewustzijn en veerkracht.
Verbeelding vormt de drijvende kracht achter ons zorgbeleid. We geloven in de kracht van creativiteit en innovatie om nieuwe benaderingen en oplossingen te vinden voor complexe uitdagingen in de ondersteuning van kinderen. Door ruimte te bieden voor verbeelding en experimenteren, streven we ernaar om de zorgervaring te verbeteren en een positieve impact te hebben op het leven van onze leerlingen.
Samengevat streven we naar een zorgomgeving waarin zelfregulerend leren, verbinding, verantwoordelijkheid en verbeelding centraal staan om een duurzame en bloeiende leerplek te creëren waarin elke leerling de kans krijgt om zijn volledige potentieel te bereiken.